סיכום מידע רפואי – בדקו האם הביטוח הפרטי מכסה באמת

כדאי שתשימו לב שכשהצטרפתם לביטוח צירפתם סיכום רפואי עדכני מרופא משפחה

אם רכשתם ביטוח בריאות פרטי, עליכם לוודא שמצורף אליו סיכום מידע רפואי מטעם קופת החולים או רופא המשפחה האישי. סיכום המידע הרפואי הוא חיוני כדי לעצב את תכנית הביטוח שלכם, ועליו להיות אמין ושלם. כאשר עורכים סיכום מידע רפואי, חשוב מאוד להקפיד על בהירות ושפה ברורה, כדי להימנע מטעויות. במאמר זה נסקור את החשיבות של יצירת סיכום מידע רפואי לקראת ביטוח.

 

קביעת מחיר ביטוח הבריאות

ביטוח בריאות פרטי נועד לאפשר לכם לקבל שירותי בריאות, אשר אינם כלולים בסל הבריאות הציבורי בישראל. שירותים אלו יכולים לכלול ניתוחים מורכבים מעבר לים, טיפולים תרופתיים אשר אינם כלולים בסל התרופות, או שירותי רופאים יועצים או רפואה משלימה. תשלומי ביטוח הבריאות שלכם, תלויים באופן טבעי במצבכם הפיזיולוגי ברגע החתימה על החוזה. ככל שתקדימו ותחתמו על ביטוח בריאות בגיל צעיר, כאשר בריאותכם טובה, כך דמי הביטוח החודשיים שתידרשו לשלם יהיו נמוכים יותר. כדי לאפשר לחברת ביטוח הבריאות לקבוע את התעריף החודשי, עליכם להגיש לה סיכום מידע רפואי. סיכום זה חייב להיערך על ידי רופאים בעלי היכרות איתכם ועם מצבכם. דו”ח זה יכול להיות מופק על ידי רופא המשפחה הפרטי שלכם או על ידי קופת החולים.

לבדיקת מומחה באופן אישי האם הסיכום הרפואי מעודכן ניתן להירשם כאן

אישור פיצויים על פי חוזה הביטוח

אם חס וחלילה תיאלצו לעשות שימוש בביטוח שלכם ולהפעיל אותו, אישור הפיצוי עשוי להיות תלוי באופן ישיר בדיווח הראשוני שלכם. סיכום המידע הרפואי שמסרתם ביום חתימת החוזה, חייב להיות תואם במדויק למצבכם הרפואי האותנטי. אם תחסירו פרטים חשובים, חברת הביטוח תוכל לעשות בכך שימוש כדי למנוע מכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. חלק גדול מהבעיות הבריאותיות הן בעלות סיכון להתדרדרות מהירה, או שהן מעלות את הסבירות לסבול ממחלות אחרות. לכן, המצב הבריאותי ברגע חתימת החוזה הוא קריטי למערך השיקולים של חברות הביטוח בזמן זה, כאשר השמטה של פרטים מסוימים, יכולה בהחלט לגרור אי תוקף של ביטוח הבריאות , ומניעת קבלת הפיצויים הכספיים המגיעים לכם בגין מצבכם.

 

הענקת סיוע וייעוץ בשעת הצורך

אם אתם מבוטחים באחת מקופות החולים בישראל, בין אם מכבי, קופת חולים כללית, לאומית או מאוחדת, יש לכם אפשרות לקבל ייעוץ רפואי מרופא המשפחה ומרופאים מומחים. למרות זאת, פעמים רבות שירותי הייעוץ המסופקים על ידי קופת החולים אינם מספקים. אתם עלולים להזדקק לשירותי ייעוץ באופן תכוף, ולזמנים יותר ארוכים מאלו אשר אתם זכאים להם במסגרת הביטוח הבסיסי. ביטוח רפואי פרטי מאפשר לכם לקבל החזר על סיוע וייעוץ בכל עת שתידרשו להם, וכמה שתצטרכו. כמובן ששירותי הייעוץ הללו דורשים אישור של חברת הביטוח, וצריכה להיות  להם הצדקה מספקת. לעיתים, ביטוח בריאות פרטי גם יאפשר לכם לטלפן למוקד טלפוני בשעת הצורך, ולקבל סיוע וייעוץ באופן מיידי מרופאים, שיפנו אתכם למיון במידת הצורך. כדי ששירותי הייעוץ הללו יסופקו לכם על פי הצורך, עליכם לוודא שהמידע הרפואי שלכם מופיע במאגרי חברת הביטוח באופן תקין, כך שיהיה לרופאים היועצים במוקד הטלפוני על מה להתבסס בתשובותיהם.

בדיקה חוזרת יכולה לחסוך לכם סכומי עתק

סיכום מידע רפואי הוא למעשה תעודת הזהות הרפואית שלכם מול חברת הביטוח הפרטי. בין אם אתם מבוטחים במסגרת מגדל או הראל ביטוחי בריאות או כל חברה אחרת, על כתפיכם מוטלת האחריות לוודא שהסיכום הרפואי אותו מסרתם הוא ללא רבב. לעיתים, ישנם מקרים בהם רופא המשפחה אינו מודע למצבכם הרפואי בכללותו, מאחר וקיבלתם טיפול במרפאה חיצונית. מתפקידכם לוודא שהוא ייודע על כך, ויכלול זאת בדו”ח אותו הוא מגיש. בדיקה יסודית של הנושא יכולה לחסוך לכם סכומי עתק, ולהבטיח שתקבלו את הפיצוי מחברת הביטוח במקרה הצורך.

שנתחיל 🙂

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK