קופת גמל קרנות השתלמות ופנסיה לעצמאים – המפתח לחיים טובים

חיסכון קטן בינוני או גדול - כל מה שעצמאי צריך לדעת

יוקר המחיה בישראל הוא מהגבוהים בעולם. עם זאת, אדם אשר חוסך את כספו בתבונה, ומתנהל בצורה חכמה ומתאימה למידת ההשתכרות שלו, יכול פוטנציאלית להגיע למצב של עצמאות כלכלית מלאה, ולפרוש עוד לפני קבלת תשלומי הפנסיה. במאמר זה נסקור את היתרונות של ההשקעה בקרנות השתלמות וקופות גמל לעצמאים, ונבחן מדוע מדובר בהשקעה קריטית לרווחה כלכלית ופיננסית.

 

הדרך לעצמאות כלכלית היא חיסכון חכם

עוסקים עצמאיים רבים מתקשים מאוד להסתכל קדימה על חיסכון לטווח הארוך. עבור עצמאי בישראל, המאבק היומיומי עלול להיות כל כך מאתגר, עד שהוא לא ישאיר לו זמן, פנאי ומשאבים להתכונן לעתיד. למרות הקשיים, היערכות וחיסכון חכם, יכולים לחולל מהפך במצב הפיננסי שלכם. אם תתנו לכספכם לשבת בעובר ושב ללא שימוש, ערכו ירד עם השנים בשל האינפלציה הקבועה. אם תשקיעו אותו בתבונה לעומת זאת, הוא יעניק לכם תשואה שנתית מכובדת, אשר תהווה תוספת שיכולה לעשות את ההבדל בין שגשוג כלכלי לגירעון. חיסכון חכם הוא כזה אשר מתחשב בצרכים שלכם, ונערך בהתאם לתוכניות שלכם בנוגע לעתיד. אם אתם מתכננים הוצאה מכובדת בשנים הקרובות, כמו למשל רכישת דירה, עליכם להחליט כיצד להשקיע בהתאם.

מהם היתרונות של קרנות השתלמות לעצמאים? קופת גמל

קרנות השתלמות היו במשך שנים ארוכות אפיק חיסכון אשר היה שמור אך ורק לעובדי מדינה, ולאחר מכן גם לעובדים שכירים. בתחילת דרכן הן נועדו לאפשר חיסכון כספי לצורך שדרוג מיומנויות העובד לאחר מספר שנות עבודה, ולאפשר לו לצאת ללימודי המשך. קרנות ההשתלמות נפתחות רק לאחר שש שנים, מה שהופך אותן מתאימות מאוד לאנשים אשר מחפשים תוכנית חיסכון משתלמת לטווח הבינוני. קרנות השתלמות נחשבות כסוג של הפרשה לקופת גמל, ולכן הרווחים שתפיקו מהן פטורים ממס. מדובר בנקודה חשובה ביותר, מאחר והמס על רווחים בשוק ההון עלול להגיע לעשרות אחוזים, ולנגוס משמעותית ברווח שלכם מההשקעה. היום, עוסקים עצמאים יכולים לפתוח לעצמם קופת גמל, והחוק אף מעודד אותם לעשות זאת. ההפרשה היא של אחוז קבוע מההכנסה החודשית, כאשר מוגדר אחוז מינימאלי אשר כל עוסק חייב להפריש לעצמו.

 הירשמו לביצוע איתור כספים אונליין

מדוע חשוב להקפיד על העברת סכום חודשי ראוי לקופת גמל?

קופת גמל להשקעה היא אחת מההשקעות הרווחיות ביותר מאחר והיא פטורה ממס. הפטור ניתן על מנת לעודד אנשים לחסוך כספים לעת זקנה. כאשר מדובר על עובד שכיר, גובה ההפרשה של החיסכון הפנסיוני הוא תנאי בהסכם השכר עם המעביד. כאשר מדובר על עוסקים עצמאיים, הסיפור מעט מורכב יותר. בעל עסק עצמאי חייב להיות בעל משמעת עצמית מספקת די הצורך כדי לעמוד בתשלומים לקרן הפנסיה אשר פתח לעצמו. בין אם פתחתם את קרן הפנסיה במיטב דש, אלטשולר שחם, הפניקס או הראל, עליכם לוודא שהיא מתאימה לכם וליכולת ההפרשה שלכם. תמיד קיימת כמובן גם הדילמה בין השקעה בקרן הפנסיה לבין השקעה בפיתוח העסק וקידומו, כאשר קשה לדעת מראש מהו הדבר אשר יביא לרווח הגדול ביותר בעתיד.

אל תוותרו על העתיד בשביל ההווה

האחריות האישית על העסק שלכם כעצמאים עלולה לגרום לכם לקבל החלטות אשר מזניחות את העתיד לטובת ההווה. למרות הרצון לשפר ככל האפשר את העסק, ולספק הכנסה נאותה לעובדים ולבני משפחותיהם, עליכם לוודא שהעתיד שלכם מכוסה היטב. אל תוותרו על ההזדמנות הפיננסית של השקעה בקרן השתלמות או קופת גמל. זכרו שאם לא תדאגו לעצמכם לחיסכון פנסיוני לעת זקנה, אף אחד לא ידאג לכך בשבילכם.

 

הירשמו ונתחיל לבדוק יחד

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK