איך בוחרים קרן השתלמות טובה ביותר

עצמאי או שכיר כאן ניתן לבחור את הקרן השתלמות הטובה ביותר עבורך

קרן השתלמות היא אחד מאפיקי החיסכון המשתלמים ביותר בישראל. במקור, המטרה של קרן השתלמות הייתה לאפשר רכישת מיומנויות חדשות לעובדים. היום, ניתן לעשות שימוש בחיסכון בקרן ההשתלמות לכל מטרה, כאשר המגבלה היחידה היא הזמן הארוך יחסית שתידרשו לחכות עד שתוכלו לעשות שימוש בכסף שנצבר בה. במאמר זה נפרט על היתרונות של קרן השתלמות לעצמאי ושכיר.

כיצד ניתן לעשות שימוש בקרן השתלמות?

לפני שנדבר על איך בוחרים קרן השתלמות, צריך להבין כיצד לעשות בה שימוש נכון. קרנות השתלמות הן אפיק חיסכון ייחודי.

כאשר תפקידו את כספכם בקרן השתלמות, יהיה עליכם להמתין שש שנים עד שתוכלו לפדות את הכסף, כאשר פתיחת הקרן לפני מועד זה תפגע בזכאותכם להטבות המס הנגזרות ממנה.

תוכלו להפקיד את כספכם בקרן ההשתלמות בצורה של הפרשה קבועה מהמשכורת, או על ידי הפקדה ראשונית של סכום כסף גדול.

בעבר, קרן ההשתלמות נועדה למטרה עיקרית אחת – יציאה ללימודים. הקרן אשר הייתה אופציונאלית אך ורק לעובדים שכירים, אפשרה להם לצאת ולרכוש מיומנויות חדשות, שיהפכו אותם לאטרקטיביים בשוק העבודה. היום, ניתן לעשות שימוש בכסף שנחסך בקרן ההשתלמות עבור מגוון מטרות. למעשה, הכסף עצמו יגיע אליכם בשלמותו, ותוכלו לבחור גם לשמור אותו בחיסכון אלטרנטיבי.

לאיתור קרנות ההשתלמות לחצו כאן

מדוע מדובר באפיק חיסכון משתלם במיוחד?איך בוחרים קרן השתלמות

קרן השתלמות נחשבת למעשה כסוג של קופת גמל. קופות גמל הן אפיקי חיסכון אשר המדינה מעודדת אנשים לקחת, מאחר וההשקעה מבטיחה לציבור הכנסה גם בגילאים מתקדמים.

בשונה מקופות גמל אחרות, קרנות השתלמות הן חיסכון לתקופה של שש שנים בלבד, כך שהן מתאימות עבור חיסכון לטווח הבינוני. העובדה שקרן ההשתלמות נחשבת כסוג של קופת גמל, משמעה שהרווחים בשוק ההון שתעשו מהקרן, יהיו פטורים ממס.

השקעות אחרות, בין אם במניות או באג”ח, בין אם בחברת אלטשולר שחם או מגדל, תחויב במס רווחי הון בשווי עשרות אחוזים, שמשמעותו קיצוץ אדיר ברווחים שלכם. קרן השתלמות פטורה מכך לחלוטין, והתנאי היחיד הוא שתמתינו בסבלנות עד סוף שש השנים. מאחר וניתן להפקיד כסף בקרן מדי חודש, היא לאט לאט תהפוך להיות חלק משמעותי יותר בתיק ההשקעות שלכם, והרווח שלכם ממנה יצמח.

מהם השיקולים שיש לקחת בחשבון לפני התחייבות לקרן השתלמות?

העובדה שקרן ההשתלמות פטורה ממס רווחי הון, עדיין לא אומרת שאתם חייבים למהר ולהשקיע בה את כל כספכם. זכרו שהפטור יינתן לכם אך ורק אם תמתינו שש שנים עד שתעשו שימוש בכסף.

זמן המתנה זה עלול להיות לא מתאים לכם, בעיקר אם אתם מתכננים הוצאה כספית משמעותית בטווח הזמן הקרוב, בין אם חתונה, שדרוג העסק המשפחתי או רכישת דירה חדשה.

נוסף על כך, עבור עצמאי, השקעה בקרן ההשתלמות משמעה ירידה בעתודות הפיננסיות של העסק. עתודות אלו יכולות לשמש לצליחת תקופות קשות, ולהשקעות אשר יקדמו את החברה טכנולוגית.

מה ההבדל בהתנהלות מול הקרן עבור עצמאי ושכיר?

קרן השתלמות הייתה בעבר אך ורק נחלתם של העובדים השכירים. היום, גם עובדים עצמאיים יכולים לחסוך בקרן השתלמות, והחיסכון בקרן אף יכול להיחשב כחלק מההוצאה הפנסיונית השנתית המחויבת בחוק.

עבור עובד שכיר, המעסיק הוא זה שבאחריותו לנהל ולהפריש כספים לקרן הפנסיה, על פי הסכם ההעסקה.

על העובד לוודא שההסכם ממומש באופן מלא, ושהמעסיק מקיים את חלקו כראוי. ההפרשה משרתת את האינטרסים של שני הצדדים, מאחר ואם העובד השכיר יעשה בה שימוש לשיפור כישוריו המקצועיים, העסק כולו ירוויח מכך. עבור עצמאי, ההפרשה לקרן היא באחריותו האישית, ועליו לחשב מראש מהו הסכום אותו הוא רוצה לצבור ולשם מה.

 

לקבלת חישוב מדויק בליווי בעל רישיון פנסיוני הירשמו כאן

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK