איך לבדוק הפקדות לפנסיה וחיסכון

לא מוצאים את ההפקדות לפנסיה ? אתם לא לבד

מעסיקים ועובדים כאחד – נמאס לך לבצע הפקדות לפנסיה ולגלות בכל זאת חוסר בהפקדות ?!?!?

אז איך לבדוק הפקדות לפנסיה? בשנים האחרונות אנו מטפלים במקרים רבים של עובדים ומעסיקים חלקם עם עשרות או מאות עובדים וחלקם אומנם מעסיקים רק עובד אחד או שניים אך אנחנו שמים לב בכל זאת שהבעיה מאוד דומה אצל רוב המעסיקים והעובדים בתחום הפנסיה.

המעסיקים לא תמיד יודעים מה החוק דורש – ואלו שיש להם את הידע לאן? כמה? ומתי? צריך להפקיד לפנסיה עבור העובד, אינם תמיד יודעים ומסוגלים לבצע מעקב שאכן הכספים נמצאים בתוך הקרן.
חברות הביטוח ובתי ההשקעות מחויבות לשלוח דיווח גם לעובד וגם למעסיק, לכן במקרים רבים אזרחי ישראל ומעסיקים רבים נתקלים -בהודעות על חוסרים בהפקדות למרות שבפועל ביצעו הפקדה על פי חוק.

מעסיק או עובד קיבלת הודעה על אי רצף בהפקדות? פנה אלינו ומומחה פנסיוני אישי יעזור לך לעשות סדר בפנסיה!


ראו דוגמא למכתב מבית ההשקעות הפונה למעסיק אשר התגלתה בעיה בהפקדות עבור אחד העובדים בחברה:
היום בשביל לבצע הפקדה לקרן פנסיה לכל עובד נדרש לקחת בחשבון מספר דברים – אנו נעשה לכם את זה פשוט – כך תבדקו את כל ההפקדות שלכם לפנסיה או קרן השתלמות ואפילו קופות גמל וביטוחי מנהלים 👌
 

שלב 1- פירוט כל העובדים ריכוז נתונים

יש להכין רשימה מסודרת ניתן לבקש זאת מרואה החשבון של החברה ברשימה רצוי להתייחס ל
שם העובד
מהות התפקיד
תעודת זהות
תחילת עבודה
האם מגיע עם פנסיה מקום עבודה קודם או לא
שכר מדווח + אחוז הפרשות
האם יש לעובד קרן פנסיה פתוחה להפקדות בכלל?
חברה שבה מבוצעות ההפקדה + סוג הקופה + ומספרה.
כדי לרכז את כל הנתונים צריך לדעת למי לפנות , לפעמים המידע הזה ימצא אצל מנהל החשבונות או סוכן הביטוח ולפעמים אפשר לבקש מכל עובד את הנתונים .
כיום לפי חוק כל עובד יכול ורשאי לבחור את הסוכן המטפל שלו או אפילו לעבוד ישירות מול כל החברה ועל המעסיק לבצע הפקדה בהתאם לבקשת עובד
 

שלב 2 – תשלום משכורות וקבלת דוחות פיצול

כיום כמעט בכל תוכנת שכר קיימת האפשרות למנהל החשבונות של העסק להפיק דוח בדומה לתלוש השכר המפרטת בדיוק את גובה הפקדות הנדרשות לביצוע ולאיזה חברה,את דוח הפיצול ממחלקת השכר ניתן להפיק לאחר שהוגדר לרו”ח אחוזי ההפרשה הרצויים/מדווחים עבור העובד – טופס זה נקרא טופס קוביות – אשר מתקבל מקרן הפנסיה או מהסוכן המטפל, לאחר שהגשנו לרו”ח את טופס הקוביות הנדרש יש לבקש ממנהל החשבונות שלאחר הכנת משכורותיפיק דוח פיצול חודשי בהתאם לטופס הקוביות שנשלח. אפשר יהיה לדעת בדיוק לאן צריך להפקיד ומה הסכום המדויק לכל עובד ועובד, יש לשמור את הדוחות ולצרף אותם לאחר ביצוע העברה לבית ההשקעות או חברות הביטוח לצורך שיוך הכספים בהתאם
 

שלב 3 – ביצוע הפקדה לקרן פנסיה

כאן בדרך כלל מתחילה הבעיה העיקרית ישנם עובדים שרוצים להפקיד בחברה אחת וכאלה שיש להם קופות וותיקות או שפשוט לא יכולים לבצע העברה ולכן מעוניינים להישאר באותה קרן מסיבה כזאת או אחרת, על מעסיק נדרש לבצע העברות בנקאיות לחברות שונות ולעיתים אף למספר חשבונות שונים באותה החברה.
בדוחות הפיצול ניתן לשים לב כי במידה ורוב העובדים נמצאים בחברה אחת או קרן ספציפית באפשרות המעסיק לבצע הפקדה חד פעמית עבור כל אותם עובדים ובית ההשקעות וחברות הביטוח יוכלו לפצל את הכספים בהתאם לדוחות מרואה החשבון -כמובן שחשוב לצרף את אישור העברה הבנקאית ודוח הפיצול מרואה חשבון, לשלוח לבית ההשקעות או חברת הביטוח כמו כן יש לוודא שאכן התקבלו מסמכים ולעקוב שאכן בוצע שיוך כספים באופן מלא בהתאם לבקשתכם
 
כמו שניתן להבין הליך זה מעט מסורבל וגורם לכך שלפעמים מעסיקים רבים מבצעים הפקדות עבור עובדיהם אך בפועל הכספים אינם משויכים לעובדים, דבר זה יכול להשפיע על מצבם הביטוחי  של העובדים ובמיוחד על גובה תשלום הכספים שהמעסיק מחויב במקרה של עזיבה לדוגמה כספי פיצויים וכו’…
כיום יש מספר פתרונות שבאפשרותם המעסיק לבצע כדי להקל על כל התהליך לעיל.
השלב הראשון הוא לבחור סוכן מטפל – כיום בעידן הדיגיטלי ניתן לבחור סוכן מטפל אישי, סוכן אובייקטיבי אשר נותן שירות למול כל החברות המובילות וכך לאפשר לעובדים את הגמישות שרצה החוק- לבחור את הקופה המתאימה להם ביותר וזאת מבלי לגרום למעסיק להתנהל מול מספר סוכנים חברות וגופים בכל חודש מחדש. הסוכן האישי יעזור לעדכן באופן חודשי את שיעור הפקדות למול מנהל החשבונות או הסוכן המתפעל ואחראי לוודא שאכן הכול מעודכן בהתאם לנדרש.

עובדים ומעסיקים - הפקדות לפנסיה בודקים עם המומחים של עידן דיגיטלי - הירשמו ועשו סדר בהפקדות אחת ולתמיד


מדובר כמובן בסוכן ביטוח בעל רישיון פנסיוני מטעם משרד האוצר אשר כל תפקידו לאחר הליך הטיפול הראשוני לאיתור כל הפקדות- העובד והמעסיק ממשיכים ליהנות משירות מקצועי וישיר, להמשיך ולטפל בשאר הנושאים החשובים שיש להתייחס אליהם בקרן הפנסיה כמו לדוגמא בחירת הקרן (איזה קרן פנסיה הכי מתאימה לי?), דמי ניהול (מהם דמי הניהול שלי והאם הם טובים או גבוהים?) והמסלול הנכון והמתאים ביותר לכל עובד או למעסיק (האם הפנסיה  שלי מושקעת במניות ועד כמה מסוכן מסלול ההשקעה שיש לי?) בפרט יהיה לוודא את שיעורי הפקדות ולבקר את התהליך לטובת העובד והמעביד כאחד .
 
עם זאת, אופציה נוספת שמאפשר משרד האוצר היא ממשק מעסיקים אשר קיים כיום דרך המסלקה הפנסיונית. אתר זה מאפשר לכל בית עסק להירשם למערכת המסלקה להגדיר באופן קבוע או משתנה את העובדים את השכר סוגי הקופות או הפקדות הנדרשות (על פי דוח פיצול של רואה חשבון) ואף לבצע את ההעברה הבנקאית דרך המסלקה הפנסיונית ישירות.
הליך זה ניתן לציין כי הינו דיגיטלי ואף יכול לחסוך את תהליך שיוך כספים ושליחת דוח פיצול והמעקב מול בית השקעות או חברת הביטוח, הסיבה לכך היא כי המסלקה הפנסיונית מקושרת באופן מאובטח על פי תקנות משרד האוצר לכל בתי ההשקעות וחברות הביטוח הרשאיות לנהל כספים פנסיונים וכך ניתן לבצע הפקדה דרך המסלקה הפנסיונית והכספים המועברים משתייכים באופן אוטומטי ישירות לכל עובד לקופה ספציפית שלו.
 
עידן דיגיטליים נותנים ועוזרים במלוא המקצועיות והמומחיות
נוכל לטפל לכם בכל הכספים שאתם צריכים להפקיד ולוודא עבורכם בכל חודש מחדש 😃
במיוחד בתקופת הקורונה אנו כאן לשירותכם למיצוי מלוא הזכויות.
לעובדים שכירים המעוניינים לטפל בנושא ההפקדות הפנסיוניות מהמעסיק ניתן להירשם כאן:

בדיקת הפקדות של פנסיה לעובד באופן אישי


 
למעסיקים מעוניינים לקבל שירותים באופן חודשי או חד פעמי ניתן להירשם כאן:

בדיקת הפקדות של פנסיה למעסיק- עבור מספר עובדים במרוכז


עידן דיגיטלי פה בשבילך
כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK