חיסכון לכל ילד – איך לבחור את החיסכון הכי טוב ?

גם אם מדובר בחיסכון מביטוח לאומי וגם אם בגמל להשקעה

חיסכון כספי הוא באופן כללי משהו שצריך להתחיל מוקדם ככל הניתן. תכנית חיסכון המבטיחה ריבית שנתית, מאפשרת צבירה של כסף באופן פסיבי ללא כל השקעה של מאמץ. כאשר מתחילים את ההשקעה בגיל צעיר, הריבית הולכת וגדלה, עד שסכום הכסף הנחסך הופך למשמעותי מאוד.

במאמר זה נפרט על אפשרויות שונות ליצירת חיסכון לכל ילד במטרה לאפשר לכם את הבחירה הטובה ביותר.

מהי החשיבות של חיסכון לילד?

הורים רבים שוקלים פתיחת תוכנית חיסכון לכל ילד. בשלב כלשהו בחיים, אחד הדחפים העיקריים להמשיך ולהשתכר סכומים גבוהים, הוא להבטיח את עתידם של כלל הצאצאים.

תכנית חיסכון לכל ילד היא למעשה אפשרות שקורצת להורים רבים להפריד סכום כסף כלשהו מבעלותם, ולהפוך אותו לנכס עתידי של ילדם.

סכום זה יכול להיות מוגן מפני גובי חוב ונושים, כך שגם אם ההורים ייתקלו במצב כלכלי מאתגר, לא תהיה לאף אחד אפשרות להוציא מידם את סכום הכסף המדובר.

העובדה שרק הילד יוכל לגעת בסכום הכסף הנחסך כשיגיע לבגרות, היא רק אחד מהיתרונות הבולטים של חיסכון בגילאים צעירים.

היתרון המשמעותי יותר הוא האפשרות להשקעה מניבה, אשר תצבור ריבית עם השנים ותגיע לסכומי כסף אדירים. מאחר ומדובר בריבית שנתית, ככל שתקדימו להתחיל את תכנית החיסכון, כך ייטב.

בכדי לקבל הצעה ניתן להירשם למערכת כאן

תכנית חיסכון חודשית

חברות רבות מציעות תוכניות השקעה כדי לשפר את מצבם הכלכלי של הילדים בעתיד. בין אם מדובר על אלטשולר שחם חיסכון לכל ילד, או על אלטשולר שחם גמל להשקעה, פוליסות חיסכון לילדים הן סחורה מבוקשת עבור בתי ההשקעות והבנקים.

הסיבה לכך היא שמדובר בסכום כסף יציב לאורך זמן, אשר מגביר את יציבותו הפיננסית של המוסד.

אחת האפשרויות הנפוצות ביותר היא תכנית חיסכון חודשית. במסגרת תוכנית זו, מעבירים ההורים בכל חודש סכום כסף קבוע ומוגדר מראש ישירות אל חשבונות החיסכון של הילדים.

כספים אלו צוברים בתוכנית החיסכון תשואה, אשר צפויה להגדיל  משמעותית את הסכום הנחסך לילד כאשר יגיע לבגרות. ניתן להצמיד את תוכנית החיסכון אל מדד המחירים במשק, למסלולי השקעה רבים ומגוונים, וכך להבטיח שגם אם המשק יעבור גירעון משמעותי וערך הכסף ירד, הסכום עדיין יספיק לילדיכם ללימודים או לכל מטרה אחרת שהצבתם לפוליסה.

השקעה ישירה בנכסים מניבים

אפשרות נוספת שחשוב לשקול כאשר מנסים לגבש תוכנית חיסכון לילד, היא השקעה ישירה בנכסים מניבים. אחד מהחסרונות העיקריים של השקעה בתוכנית חיסכון ממוסדת, נובע מכך שעליכם לשלם למוסד בו יש לכם פוליסת חיסכון עמלה קבועה, אשר מורידה את הרווח שלכם מהחיסכון.

ניתן להימנע מכך על ידי השקעה ישירה של הכסף המיועד לילד בנכסים מניבים.

נכסים אלו יכולים לכלול השקעה ישירה במניות או במדדים, או אפילו רכישת נכסי נדלן אם יש לכם מספיק כסף נזיל. אפשרויות אלו מומלצות תמיד לבצע עם מומחה בתחום  ודורשות הרבה יותר השקעה מצד ההורים, אך בסופו של דבר פוטנציאל הרווח שלהן גבוה יותר – אצלנו תוכלו לבחור את המומחה המתאים ביותר לטיפול בחסכונות.

ממה חשוב להיזהר בתהליך?

בין אם בחרתם בתוכנית חיסכון בנקאית סטנדרטית או בקופת גמל, עליכם להיזהר בתהליך הקמת חשבון החיסכון לילדיכם. מדובר בחשבון אשר יהיה רחוק מעיניכם זמן רב, ולכן עליכם לוודא שהגורמים המעורבים הם מקצועיים, ושתוכלו לסמוך עליהם במאת האחוזים.

חשוב מאוד להשוות מחירי עמלות ודמי ניהול. השוואת קופות גמל להשקעה למשל, תוכל לגלות לכם הבדלי מחיר עצומים בין הקופות השונות, אשר משמעותם היא עשרות אלפי שקלים יותר או פחות לחיסכון.

השוואת המחירים היא צעד ראשון בתהליך הבחירה, אך אחריו חייב להגיע השיקול של הביטחון והאמון במוסד.

שנתחיל 🙂 לחצו כאן

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK