הכוונה וליווי פרישה הינו תהליך של התאמת התיק הפנסיוני לשלב החדש בחיים

תכנון והכנה לפרישה הנו תהליך הכרחי אשר יאפשר לך (לפני/אחרי) הפרישה – קבלת החלטות מושכלת תוך מיצוי מקסימלי של מקורות ההכנסה והטבות המס המגיעות לך, תכנון הפרישה כולל:

 

  • בירור כלל מקורות ההכנסה – איתור ובדיקת כלל הכספים מכלל מקומות העבודה שצברת

  • חישוב מענקי פרישה

  • בדיקת כספי פיצויים

  • תחזית פנסיה צפויה

  • השוואה בין מגוון התוכניות והמסלולים המומלצים עבורך למאה ה21

 

זמן? באיזה נקודת זמן אתם נמצאים?

  1. תכנון פיננסי לפני פרישה – כאשר מתחילים לתכנן את הפרישה בגיל מוקדם יותר לרוב נצליח לשפר ולהגדיל את גובה הפנסיה הצפויה ואת כלל התנאים המשתנים לאורך השנים עד גיל הפרישה- כמו לדוגמא דמי ניהול ומסלולי השקעה. 
  2. תכנון פיננסי בעת הפרישה- ברגע הפרישה נתמקד בבירור הצרכים ובמטרות הפורש – נבצע יחד איתור וריכוז כל הנתונים שצברת ונוכל להמליץ לגבי החלטות חשובות מאוד שעל הפורש לבחור ולבצע בדר”כ למול מעסיק+ רשות המיסים + חברות הביטוח + בתי ההשקעות- בסיום התהליך כל פורש יודע בדיוק מה הפנסיה שיקבל ומאיזה קרן פנסיה הכי כדאי לו לבקש קצבה. מה גובה המס שצפוי לו וכמה מהכספים שצבר נזילים וניתנים למשיכה הונית חד פעמית.
  3. תכנון פיננסי לאחר גיל פרישה – לפורשים החל מגיל פרישה (67 לגברים ו64 לנשים) מגיע הטבות מס מיוחדות עבור תשלומי הקצבאות שמקבלים (קיבוע זכויות) ובעבור השקעות וכספים נזילים (מס רווחי הון)- אנו מאפשרים לכל לקוח להבין את מגוון המסלולים המתאימים לו ויחד בוחרים את התוכנית הטובה ביותר

פנו אלינו ונעזור לכם לעבור את התהליך החשוב בחייכם בצורה קלה וברורה - קבלו תחזית פנסיה ותשובות לכל שאלות הפרישה


מה זה בעצם אומר – לתכנן את הפרישה? 

על הנייר, אפשר היה לחשוב שפרישה לפנסיה היא התהליך הכי פשוט בעולם. אנחנו חוסכים לאורך השנים שקל לשקל בקרן הפנסיה שלנו, ובבוא העת כשאנחנו מחליטים לפרוש, אנחנו מתחילים לקבל את כספי הפנסיה שלנו בצורה של קצבה חודשית. האם זה באמת כזה פשוט? התשובה היא כמובן לא. תהליך הפרישה לפנסיה הוא תהליך מורכב, הן מבחינה בירוקרטית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אישית ונפשית. בשביל לבצע את המעבר מאנשים עובדים ומפרנסים שיוצאים מדי בוקר לעבודה, לחיי פרישה בהם אנחנו יכולים להשקיע יותר במשפחה ובחיים האישיים שלנו – צריך לבצע התאמות רבות מבחינה אישית וכלכלית. אנשים רבים, שלא מתכננים את התהליך הזה נכון, עלולים לקבל החלטות לא נכונות שישפיעו על מצבם לאורך שנים אחר כך. החל בתכנון נכון של ההקצבה החודשית, ועד היכרות עם כלל האפשרויות שעומדות לפתחינו מבחינת חסכונות ומיסים – תכנון פרישה לפנסיה הוא תהליך הכרחי עבור כל אחד ואחת מאיתנו.

תכנון פרישה? למה לעשות את זה בכלל?

תכנון פרישה יכול לחסוך לכם המון כסף, וחשוב מכך פעולות בפרישה המתקבלות על ידי הלקוח ללא הכוונה לעיתים רבות בלתי הפיכות ולכן חשוב לבדוק רגע אחד לפני קבלת הקצבה החודשית הראשונה- מה גובה הקצבה הצפויה? מאיזה קרן פנסיה הכי כדאי לקבל את קצבת הפנסיה? איזה מסלול פנסיה הכי מתאים לך ולמשפחתך? חשוב לתכנן היטב את הפרישה לפנסיה ולדעת כיצד להשתמש בכלל המכשירים הפנסיונים ומכשירי החיסכון השונים- גם בעת הפרישה וגם לאחר הפרישה, אחד הכלים החשובים ביותר, שמאפשרים לנו לנהל את החסכונות והכספים שלנו בצורה חכמה יותר, הוא השימוש במומחה פנסיוני אישי מטעמך שממשיך לטפל לבדוק ולבצע עבורך השוואת גם לאחר הפרישה- כך קל הרבה יותר להמשיך ולעקוב גם לאחר עזיבת העבודה אחר הכספים שצברתם לאורך השנים ולהתאים בכל שנה את מסלולי ההשקעה הנכונים ביותר עבורך(הרי אם לא את/ה תבצעו את המעקב הזה עבורכם-אף אחד אחר לא יעשה זאת בשבילכם!). חשוב מאוד ובמיוחד לקראת גיל הפרישה ואף לאחר הפרישה- להמשיך ולעקוב אחר הכספים הפנסיוניים שצברתם ולוודא שהם במקומות הנכונים לכם- שינויים קטנים של ריכוז קרנות ובדיקת דמי ניהול יכולים לשפר ולהגדיל את ההון שלכם בעשרות אלפי שקלים כאשר משווים בין לקוחות שבחרו לטפל ולבצע תכנון פרישה לעומת אלו שלא.

בעידן דיגיטלי לכל לקוח מומחה פנסיוני מורשה משרד האוצר שיעזור להיות בשליטה ולדעת שבחרתם עבורכם את הטוב ביותר, שלב הפרישה לפנסיה הוא אחד השלבים החשובים בחיים, ולאלו שרוצים לפרוש בכבוד לאחר שנות העבודה הרבות- ולדעת שקיבלו וניצלו את כל הזכויות המגיעות להם בגיל הפרישה הן מצד המעסיק והן מצד רשויות המס או חברות הביטוח ובתי ההשקעות המנהלות את הקופות – השירות של עידן דיגיטלי מציע לכם בדיוק את זה.

לאיסוף כל נתוני הפרישה שלך ותיאום שיחת היכרות עם מומחה פנסיוני של עידן דיגיטלי הירשמו כאן


איך אנו נוכל לסייע לך?

אנו בעידן דיגיטלי מעניקים מעטפת מלאה לאיתור וריכוז כלל המידע הרלוונטי עבורך- אך הליך הבדיקה אינו מיידי, איסוף הנתונים מתבצע בדר”כ תוך 3 ימי עסקים ובחינת התיק ע”י מומחה פנסיוני לקבלת המלצות ותשובות לכל השאלות תלוי בנתונים שמתקבלים וכמובן בלוח הזמנים של המומחה הפנסיוני ולרוב מסתכם ב3  ימים נוספים עד לקבלת תוצאה מלאה, לכן אם עדיין לא ביצעתם בדיקה מקיפה ומקצועית המשקפת את עתיד הפנסיה שלכם – הירשמו כאן לתיאום שיחה עם מומחה  וקבלו תשובות ומענה אישי ואובייקטיבי לכל השאלות החשובות עבורכם לקראת הפרישה.

***מומחי עידן דיגיטלי ממליצים להקדים את הליך הפרישה – גם מגיל 50***

 

מה ההבדל בין הקופות והתוכניות השונות?

חשוב מאוד להבין שלכל תוכנית חיסכון ומכשיר כלכלי, מקרנות פנסיה ועד קופות גמל, יש דינים וחוקים שונים, ולעיתים ישנה שיטה שונה של מיסוי. שימוש נבון בתוכניות חיסכון, תוך היכרות עם המגבלות השונות וההזדמנויות השונות שכל תוכנית כזו מעניקה לנו, יכול לשפר משמעותית את תנאי הפרישה והפנסיה שלנו. בהקשר זה, חשוב לזכור שבשביל לעשות את התהליך הזה בצורה חכמה ובכדי להשתמש בתוכניות חיסכון שונות בצורה מושכלת, נדרשת היכרות מעמיקה עם העולם הפיננסי ועם כל האפשרויות בתחום. לכן חשוב שהמהלך יהיה מנוהל על ידי סוכנים פנסיונים ואנשי מקצוע שמתמחים בכך. ניהול מושכל של הפנסיה שלכם, כבר משלב תכנון הפרישה וגם במהלך הפרישה עצמה והשימוש בקרן הפנסיה – יכול לחסוך לכם עשרות ומאות אלפי שקלים ולשנות באופן מהותי את מצבכם עם הפרישה. דוגמה טובה לתוכנית חיסכון יעילה ביותר במהלך הפנסיה היא קופות גמל, שכן בהקשר הספציפי של קופות גמל ישנם תיקונים שהופכים את השימוש בהן למשתלם ביותר.

 

כמה דברים שחשוב להכיר ואפשרויות שכדאי לנצל סביב הפרישה

תיקון 125ד לפקודת מס הכנסה הוא תיקון שמעניק לגמלאים פריווילגיות כלכליות שקשורות למס רווחי הון. במצב רגיל, מבלי שמפעילים את התיקון הנ”ל, מס רווחי הון עומד על 25% מכלל הכספים שתרצו למשוך מהקרנות השונות שלכם. עם זאת, תיקון 125ד מקנה לגמלאים שנולדו במהלך או לפני שנת 1948 פטור חלקי מהמס כאשר מדובר בתוכניות חיסכון או פק”מ. כך, ההפרש יכול לעמוד על עשרות אלפי שקלים בחישוב לאורך שנים – סכום שיכול להיות משמעותי ביותר אם יודעים להפעיל את ההטבה המדוברת. חשוב גם לציין שמדובר בהטבה שנתית שאינה נצברת (אם לא ניצלת לא נדרש לדרוש זאת רטרו אחרונה) – מה שממחיש עוד יותר את הצורך בניהול מקצועי של תיק הפנסיה שלכם.

עוד דוגמה שחשוב להכיר היא תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה, שמתייחס ספציפית לקופות גמל והופך אותן לאטרקטיביות ביותר בתכנון הפרישה שלכם. לפי תיקון זה, ניתן למשוך כספים שהופקדו בקופת גמל עד תקרה מסוימת ובתנאי שישנו סכום מסוים בקרן הפנסיה, ולשלם עליו מס רווחי הון מופחת בערך של 15%. תיקון זה הופך את קופות הגמל למכשיר פיננסי מצוין, שמאפשר לגמלאים רבים רווחה כלכלית גבוהה יותר מזו שקצבת הפנסיה הרגילה שלהם מאפשרת להם. גם כאן – חשוב לדעת כיצד לפתוח את קופת הגמל תחת ההנחיות של תיקון 190, וכיצד לבצע את ההפקדות ואת המשיכות בתנאים המיטביים שיחסכו ללקוח כמה שיותר כסף. גם כאן, חשוב לבצע את התהליך הזה בצורה מקצועית.

 

רוצים לקבל יותר? לחסוך? ולבחור את הטוב ביותר עבורכם בפרישה? הירשמו לשירותי תכנון פרישה של עידן דיגיטלי בליווי טובי המומחים בישראל


 

פנו לעידן דיגיטלי עוד היום ותקבלו מענה מדויק ומקצועי בתכנון פרישה לפנסיה

כמו שבטח הבנתם, פרישה לפנסיה לא מתבצעת במכה אחת סתם ככה. פרישה לפנסיה היא תהליך, שחשוב לתכנן בצורה הנכונה ביותר גם מבחינה אישית וגם מבחינה כלכלית. אצלנו בעידן דיגיטלי מבינים זאת היטב. אנחנו מבטיחים לכל לקוח שלנו תיק שמנוהל באופן אישי על ידי אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו נבצע יחד אתכם תכנון פרישה לפנסיה, ונדע להשתמש בכל המכשירים והכלים הרלוונטיים בכדי להפוך את הפרישה שלכם לתהליך נוח ופשוט. גם במהלך הפנסיה עצמה, נדע להשתמש בכל ההטבות והכלים שיאפשרו לכסף שלכם להיות אך ורק שלכם, ולחסכונות שלכם לשרת אתכם בצורה הטובה ביותר. אצלנו בעידן דיגיטלי הלקוח תמיד נמצא בראש מעייננו – ואיננו רואים שום אינטרס מלבד האינטרס שלו. בהליך תכנון הפרישה נעשה יחד בירור כלל מקורות ההכנסה בגיל הפרישה, נבצע יחד חישוב מענקי פרישה, בדיקת כספי פיצויים, תחזית פנסיה צפויה ועוד… בנוסף נבצע השוואה בין מגוון התוכניות והמסלולים המומלצים ומתאימים  בדיוק עבורך למאה 21

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK