תיקון 190

מאז התקבל כחוק לפני קצת פחות מעשור, תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה מהווה את אחד הכלים החשובים ביותר בניהול חסכונות וקופות גמל בגיל השלישי. תיקון 190 מאפשר לכל אדם מעל גיל 60 לקבל תנאים מיטביים בניהול החסכונות וקופות הגמל שלו, וכך הוא מהווה גורם משקל באופן משמעותי על ניהול החסכונות והמשאבים הכלכליים שלנו ככל שאנחנו מתבגרים. אבל מה התיקון הזה אומר בדיוק, ואיפה נכנס העולם הדיגיטלי לסיפור? נסביר ממש כאן.

 

קצת על תיקון 190 לפקודה מס ההכנסה

בשנת 2012 עבר בכנסת תיקון מס’ 190 לפקודת מס ההכנסה – לכאורה עוד החלטה אפורה ורגילה בבית המחוקקים, אבל למעשה אירוע משנה חיים ממש עבור בני ובנות הגיל השלישי במדינת ישראל. תיקון זה, שניזום במסגרת ועדת העבודה והרווחה בכנסת, נועד לאפשר לבני ובנות הגיל השלישי גמישות כלכלית רבה יותר ותנאים מיטביים בניהול החסכונות שלהם ובתנאי קופות הגמל.

למעשה, עם מעבר התיקון וכניסתו לתוקף, הפכו קופות הגמל לאפיק ההשקעה וניהול החסכונות החכם והיעיל ביותר עבור גמלאים וגמלאיות במדינת ישראל. בשביל להבין מדוע זה המצב, צריך להבין בדיוק מה תיקון 190 מאפשר ומהם היתרונות שהוא מקנה.

 

רוצה להשקיע ולחסוך בתיקון 190? המומחים שלנו ישמחו לסייע לך


מה זה בעצם אומר? כל מה שצריך לדעת על תיקון 190

תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה מקנה שורה של הטבות והקלות עבור עמיתים בגילאי פנסיה בתנאי קופות הגמל. ראשית, התנאים בהם צריך לעמוד עמית בכדי להיות זכאי להטבות אלה הם שניים:

  1. גיל 60 ומעלה.
  2. קצבת פנסיה חודשית של 4,500 ₪ לפחות.

מרגע בו עמית שמעוניין לפתוח קופת גמל עומד בשני התנאים הללו, הוא זכאי לניהול קופת הגמל תחת ההטבות שמקנה תיקון 190. וההטבות האלה, כמו שתבינו כעת, הן רבות ואטרקטיביות במיוחד:

  • פטור מלא ממס על רווחי הון: בקופת גמל רגילה בה מתנהלים החסכונות שלנו, ישנן השקעה שונות אותן הקופה מבצעת ורווחים שנקצרים בהתאם להן. בקופה רגילה, על אותם רווחים חל מס רווחי הון, שגוזר אחוז מסוים מתוך כל אירוע פיננסי שכזה לקופת המדינה כאירוע מס. תחת תיקון 190, לעמיתים ישנו פטור מלא ממס על רווחי הון באירועים פיננסיים כמו קבלת דיווידנדים ממניות בהן הקופה מושקעת, מכירת מניות, קבלת ריביות מאיגרות חוב ועוד.
  • פטור מלא ממס על קצבה חודשית: במידה והעמית מעוניין ליהנות מכספי קופת הגמל בתצורה של קצבה חודשית, תיקון 190 מעניק פטור מלא ממס על קצבה זאת.
  • פטור מלא ממס במעבר בין אפיקי השקעה: תחת תיקון 190 העברת כספים בין אפיקי השקעה שונים של קופת הגמל לא מהווה אירוע מס.
  • מס מופחת על משיכות גדולות: כאשר רוצים למשוך מקופת הגמל סכום כסף גבוה מזה שנקבע לקצבה החודשית, או אפילו למשוך את מלוא הכסף בקופה, תיקון 190 מכתיב כי המס על משיכות אלה יהיה מס מופחת בשיעור נומינלי של 15%, במקום ערך של 25% מהרווח הריאלי בקופות רגילות.
  • פטור מעמלות מסוימות בדמי הניהול: דמי הניהול של קופות גמל שעומדות בתנאי תיקון 190 הם נמוכים באופן משמעותי מאלה שבאפיקי חיסכון אחרים. הסיבה לכך היא שהתיקון מקנה פטור מעמלות שורה, דמי משמרת ומע”מ על דמי הניהול.
  • תנאי הורשה מיטביים: כל עמית שמנהל את קופת הגמל שלו תחת תנאי תיקון 190 רשאי לתכנן את הירושה ואת תנאי ההעברה של הכספים בקופות הגמל ליורשיו כבר בפתיחת קופת הגמל. התנאים בהם מתבצעת ההורשה הזאת הם תנאים שמקלים באופן משמעותי על התהליך ומהווים יתרון וחיסכון עבור היורשים, כאשר ישנה חלוקה לשני מצבים אפשריים:
  • יורשים של עמית שנפטר בגילאים 60-74 זכאים למשיכת כלל הרווחים בקופה בפטור מלא ממס רווחי הון.
  • יורשים של עמית שנפטר בגיל 75 ומעלה זכאים למשיכת כלל הרווחים בקופה במס מופחת בשיעור נומינלי של 15%, או בפטור ממלא ממס בקבלת הכספים כקצבה חודשית.

 

לבחירת מסלול השקעות והשוואה בין כלל החברות בתיקון 190 הירשמו לאתר ומומחי עידן דיגיטלי ישמחו לסייע 🙂


 

עבור גמלאים, תיקון 190 מאפשר חירות וגמישות כלכלית שחשוב מאוד לנצל

לאחר הפרישה והיציאה לפנסיה, ההכנסות החודשיות שלנו יורדות באופן משמעותי, וחשוב לתכנן את ניהול החסכונות שלנו בצורה נכונה בכדי שנהיה יכולים לשמור על רמת חיים גבוהה ולהמשיך לפרנס את עצמנו ואת משפחתנו.

תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה מאפשר לנו בדיוק את זה – כאשר הוא בראש ובראשונה מקנה לעמיתים שבוחרים לנצל את ההטבות בו גמישות כלכלית, שלא קיימת בכמעט כל אפיק השקעה אחר. בגיל השלישי, גמישות כלכלית היא בעלת משמעות ישירה של חירות כלכלית ואישית – ועל זה אי אפשר להתפשר.

עידן דיגיטלי – מתיקון 190 ועד כלל צרכי הביטוח וניהול החסכונות, בלחיצת כפתור

כמו כל שאר השירותים שלנו, אצלנו בעידן דיגיטלי מציעים לכם לא רק את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא בניהול תיקי ההשקעות, החסכונות והפנסיה שלכם – אלא גם את הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת.

תיקון 190 מהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול של עידן דיגיטלי בלקוחות עם תיק פנסיוני, ואת התהליך כולו תוכלו להתחיל בעצמכם ממש כאן באתר. תוכלו לעשות השוואות בין הצעות שונות לניהול קופת הגמל והחסכונות שלכם ולמצוא את המסלול הנכון ביותר עבורכם, וכמובן שתוכלו גם להירשם דיגיטלית ממש כאן, וסוכן ביטוח פנסיוני מטעמנו ייצור אתכם קשר במהירות.

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK