תכנון פרישה לפנסיה ותוכניות חיסכון מומלצות

שלב הפרישה לפנסיה הוא אחד השלבים החשובים והמהותיים בחיינו הבוגרים, כשאנחנו רוצים ליהנות מפרי עמלנו לאורך שנים. אנחנו מפרישים כספים לפנסיה במשך שנים רבות, מתוך רצון לדאוג לעצמנו ולמשפחתנו כלכלית בעת פרישתנו מהעבודה. לפיכך, חשוב לתכנן היטב את הפרישה לפנסיה ולדעת כיצד להשתמש בכלל המכשירים הפנסיונים ומכשירי החיסכון השונים. השירות של עידן דיגיטלי מציע לכם בדיוק את זה.

מדוע חשוב לתכנן את הפרישה לפנסיה, ומה זה בעצם אומר?

על הנייר, אפשר היה לחשוב שפרישה לפנסיה היא התהליך הכי פשוט בעולם. אנחנו חוסכים לאורך השנים שקל לשקל בקרן הפנסיה שלנו, ובבוא העת כשאנחנו מחליטים לפרוש, אנחנו מתחילים לקבל את כספי הפנסיה שלנו בצורה של קצבה חודשית. האם זה באמת כזה פשוט? התשובה היא כמובן לא. תהליך הפרישה לפנסיה הוא תהליך מורכב, הן מבחינה בירוקרטית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אישית ונפשית. בשביל לבצע את המעבר מאנשים עובדים ומפרנסים שיוצאים מדי בוקר לעבודה, לחיי פרישה בהם אנחנו יכולים להשקיע יותר במשפחה ובחיים האישיים שלנו – צריך לבצע התאמות רבות מבחינה אישית וכלכלית. אנשים רבים, שלא מתכננים את התהליך הזה נכון, עלולים לקבל החלטות לא נכונות שישפיעו על מצבם לאורך שנים אחר כך. החל בתכנון נכון של ההקצבה החודשית, ועד היכרות עם כלל האפשרויות שעומדות לפתחינו מבחינת חסכונות ומיסים – תכנון פרישה לפנסיה הוא תהליך הכרחי עבור כל אחד ואחת מאיתנו.

 

אחרי גיל 60 ועדיין לא התחלת לתכנן? לתיאום פגישת היכרות


 

אילו תוכניות חיסכון מומלץ להפעיל לפני ובמהלך הפרישה לפנסיה?

אחד הכלים החשובים ביותר, שמאפשרים לנו לנהל את החסכונות והכספים שלנו בצורה חכמה עם הפרישה לפנסיה, הוא השימוש בתוכניות חיסכון שונות. חשוב מאוד להבין שלכל תוכנית חיסכון ומכשיר כלכלי, מקרנות פנסיה ועד קופות גמל, יש דינים וחוקים שונים, וישנה שיטה שונה של מיסוי. שימוש נבון בתוכניות חיסכון, תוך היכרות עם המגבלות השונות וההזדמנויות השונות שכל תוכנית כזו מעניקה לנו, יכול לשפר משמעותית את תנאי הפרישה והפנסיה שלנו. בהקשר זה, חשוב לזכור שבשביל לעשות את התהליך הזה בצורה חכמה ובכדי להשתמש בתוכניות חיסכון שונות בצורה מושכלת, נדרשת היכרות מעמיקה עם העולם הפיננסי ועם כל האפשרויות בתחום. לכן חשוב שהמהלך יהיה מנוהל על ידי סוכנים פנסיונים ואנשי מקצוע שמתמחים בכך. ניהול מושכל של הפנסיה שלכם, כבר משלב תכנון הפרישה וגם במהלך הפרישה עצמה והשימוש בקרן הפנסיה – יכול לחסוך לכם עשרות ומאות אלפי שקלים ולשנות באופן מהותי את מצבכם עם הפרישה. דוגמה טובה לתוכנית חיסכון יעילה ביותר במהלך הפנסיה היא קופות גמל, שכן בהקשר הספציפי של קופות גמל ישנם תיקונים שהופכים את השימוש בהן למשתלם ביותר.

כמה דברים שחשוב להכיר ואפשרויות שכדאי לנצל סביב הפרישה

תיקון 125ד לפקודת מס הכנסה הוא תיקון שמעניק לגמלאים פריווילגיות כלכליות שקשורות למס רווחי הון. במצב רגיל, מבלי שמפעילים את התיקון הנ”ל, מס רווחי הון עומד על 25% מכלל הכספים שתרצו למשוך מהקרנות השונות שלכם. עם זאת, תיקון 125ד מקנה לגמלאים שנולדו במהלך או לפני שנת 1948 פטור חלקי מהמס כאשר מדובר בתוכניות חיסכון או פק”מ. כך, ההפרש יכול לעמוד על עשרות אלפי שקלים בחישוב שנתי – סכום שיכול להיות משמעותי ביותר אם יודעים להפעיל את ההטבה המדוברת. חשוב גם לציין שמדובר בהטבה שנתית שאינה נצברת – מה שממחיש עוד יותר את הצורך בניהול מקצועי של תיק הפנסיה שלכם.

עוד דוגמה שחשוב להכיר היא תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה, שמתייחס ספציפית לקופות גמל והופך אותן לאטרקטיביות ביותר בתכנון הפרישה שלכם. לפי תיקון זה, ניתן למשוך כספים שהופקדו בקופת גמל עד תקרה מסוימת ובתנאי שישנו סכום מסוים בקרן הפנסיה, ולשלם עליו מס רווחי הון מופחת בערך של 15%. תיקון זה הופך את קופות הגמל למכשיר פיננסי מצוין, שמאפשר לגמלאים רבים רווחה כלכלית גבוהה יותר מזו שקצבת הפנסיה הרגילה שלהם מאפשרת להם. גם כאן – חשוב לדעת כיצד לפתוח את קופת הגמל תחת ההנחיות של תיקון 190, וכיצד לבצע את ההפקדות ואת המשיכות בתנאים המיטביים שיחסכו ללקוח כמה שיותר כסף. גם כאן, חשוב לבצע את התהליך הזה בצורה מקצועית.

 

מעל גיל 50? הקדימו לתכנן ולשפר את הפנסיה שלכם! לתיאום פגישת היכרות


 

פנו לעידן דיגיטלי עוד היום ותקבלו מענה מדויק ומקצועי בתכנון פרישה לפנסיה

כמו שבטח הבנתם, פרישה לפנסיה לא מתבצעת במכה אחת סתם ככה. פרישה לפנסיה היא תהליך, שחשוב לתכנן בצורה הנכונה ביותר גם מבחינה אישית וגם מבחינה כלכלית. אצלנו בעידן דיגיטלי מבינים זאת היטב. אנחנו מבטיחים לכל לקוח שלנו תיק שמנוהל באופן אישי על ידי אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו נבצע יחד אתכם תכנון פרישה לפנסיה, ונדע להשתמש בכל המכשירים והכלים הרלוונטיים בכדי להפוך את הפרישה שלכם לתהליך נוח ופשוט. גם במהלך הפנסיה עצמה, נדע להשתמש בכל ההטבות והכלים שיאפשרו לכסף שלכם להיות אך ורק שלכם, ולחסכונות שלכם לשרת אתכם בצורה הטובה ביותר. אצלנו בעידן דיגיטלי הלקוח תמיד נמצא בראש מעייננו – ואיננו רואים שום אינטרס מלבד האינטרס שלו.

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK